Cu Cirese la Urechi

Verzuci de Bruxelles gratinate

Posted on: 27 September 2011

Prima reteta pe blog. Si e prima nu pentru ca nu imi place sa gatesc, dimpotriva, ci pentru ca am zis sa nu amestec lucrurile. Dar e ok sa amestecam lucrurile, mai ales atunci cand gatim 😉

Bun. Avem, deci, varzuci de Bruxelles gratinate. Reteta e simpluta si se poate improviza pe margine, in functie de imaginatie. Verzucile nu sunt chiar asa de greu de gasit; daca nu le gasiti la raionul fructe-legume, le gasiti cu siguranta la legume congelate.

Eu am luat 1kg de verze de Bruxelles, insa dupa ce le-am curatit, a ramas mai putin de un kilogram. Ideea e sa cumparati o cantitate de verze in functie de cat de mare este tava in care gatiti. Eu am o tava mica, de 15/22 cm, dar 1kg a fost cam mult, o sa vedeti si in poze cum unele verzuci scot capul din besciamella 🙂

Prin urmare curatam verzucile proaspete(cele congelate cred ca sunt deja curatate), si le spalam.

Am curatat verzucile

 

Le-am spalat

Le punem apoi la fiert in apa deja clocotita pentru 10-15 minute.

Dupa ce fierb, le scoatem si le asezam in tava. Batem 3 oua cu 100 g de cascaval ras(aici, in functie de gusturi, cascavalul se poate inlocui cu telemea, urda, branza de burduf etc), un varf de cutit de sare si le punem peste verze.

Pregatim sosul besciamella(sos alb): intr-o craticioara topim 50-75 g de unt, apoi adaugam 2-3 linguri de faina peste.  Omogenizam totul, apoi adaugam lapte putin cate putin, insa nu pe foc, ci la rece pana obtinem o crema de consistenta smantanei. Sosul il adaugam peste verze.

Presaram pesmet.

Apoi acoperim cu alti 100 g de cascaval ras sau parmezan(eu prefer parmezanul, pentru ca asa reusesc sa obtin o crusta crocanta)

Dam la cuptor 15-20 minute pana se rumeneste si prinde o culoare roscata delicioasa.

Acum, modul asta de a gratina se poate folosi la orice vrem sa gratinam: conopida sau brocolli, cartofi, morcovi sau ceapa. Ne adaptam in functie de pofte 😉

Enjoy!

Leave a Reply

pe Caprarii

Cele mai noi

Calendar

September 2011
M T W T F S S
« Aug   Oct »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Blog Stats

  • 4,658 hits
