Cu Cirese la Urechi

Bunatati de vara tarzie

Posted on: 19 August 2011

Doua sunt chestiile de care nu m-as desparti niciodata, indiferent ce dieta fac: lubenita si porumbul fiert, si din cate am citit, nici nu trebuie sa o fac, pentru ca sunt absolut inofensive si chiar benefice. Aici insa ambele sunt considerate un fel de mancarea saracului, niste chestii comestibile, insa de ignorat, alimente pe care bunicii lor le consumau odata doar daca nu aveau ce manca si cu mare rusine.

Bunatati de vara tarzie

Pentru doi oameni crescuti cu porumbul in fundul curtii si cu lubenita(harbuz pe limba moldoveneasca si lebenita pentru ardeleni)cumparata toata vara de la taranii care treceau pe ulita cu carutele pline, la schimb cu grane, iulie fara porumb fiert si fara zile in care mananci doar lubenita, si mergi la baie din sfert in sfert de ora, e absolut fara sens. Prin urmare, ne-am luat bicicletele intr-o seara si ne-am dus la furat de porumbi; in glastrele mele de pe balcon nu as fi reusit sa cresc nici macar o planta, iertata-mi fie ilegalitatea mica.Am luat doar patru, i-am rupt in doua si i-am fiert o zi intreaga pe aragaz. Cand am terminat de fiert, am pus pe o farfurie 3 jumatati de porumb si le-am purtat incantata si mandra vecinei mele, asa cum fac de obicei cand gatesc cate ceva special. Cand ma vede, femeia se pune pe ras. Nedumerita eu intreb care-i baiul. Imi zice: la noi asta mananca doar porcii. Mi-a picat asa de greu, nu am mai avut rabdarea sa ii zic nici macar sa incerce unul. I-am zis totusi: voi chestiile astea le cumparati de la supermarket la conserva si le puneti in salata. E acelasi lucru. Nu mi-a raspuns nimic concludent, a ingaimat ceva de genul ”eu nu cumpar”, iar eu mi-am luat farfuria si am plecat acasa, cu tot cu porumbii mei.

Dar azi razbunarea mi-a fost apriga: am cumparat o lubenita de 12 kg si am purtat-o in brate acasa, cu mare greu. La aprozarul italian de unde am cumparat-o, tipul de la tejghea imi zice:ai grija cum o porti, e foarte grea. Aici, la noi nu se prea mananca, apoi, uitandu-se in stanga si in dreapta, de parca trebuia sa se convinga ca nimeni nu il aude zicand o asemenea blasfemie, dar mie imi place. Mi-am luat lubenita in brate satisfacuta si cu mare greutate si pasi mici, am purtat-o ca pe un trofeu, cu toti ochii italienilor prezenti in piata saptamanala pe mine. Nah, habar n-aveti ce pierdeti!!!

3 Responses to "Bunatati de vara tarzie"

Hăăă-hăăă-hăăă! Italienii ăştia… Vinete nu mănâncă, lubeniţă nu mănâncă, porumb fiert nu mănâncă. (Apropo, am luat recent baby-corn murat la borcănel şi am făcut o nouă pasiune). Dar bine că de la paste şi friptane nu li se apleacă şi nici de la mirosul de bălegar cu care fertilizează. Oh! Poate că îs ei bio, dar bio-snobi. 🙂

Ce mai băgam în mine în verile la țară porumb fiert și pepene roșu…

That ini’shtgs perfect for what I need. Thanks!

Leave a Reply

pe Caprarii

Cele mai noi

Calendar

August 2011
M T W T F S S
« Jul   Sep »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Blog Stats

  • 4,664 hits
