Cu Cirese la Urechi

Dor de casa

Posted on: 8 June 2010

    E aproape un an de cand nu am mai mers acasa. Acasa la mine nu mai e nimic. A ramas o ruina din vechea casa taraneasca, o curte plina de buruieni si capsunile coapte haotic in vie. Sunt, ca multi altii, copil al mamei duse sa slugareasca pe un ban mai acatari in Italia.

   Vara trecuta am mers la tara, mai mult ca sa cunoasca si Moldo locul in care am crescut. Casa, curtea, oamenii, tarana de pe strada, nimic nu imi aducea inapoi sentimentul ca imi lipsise vreodata. Nimic. Intr-un moment de stat pe ganduri mi-am amintit de locul ala. Poate din cauza ca e atat de cald afara, si caldura asta imi e atat de cunoscuta… Urasc zapuseala. 

***

   Cand cunosc oameni noi si ii intreb de unde sunt, ei incep sa sporovaiasca o multime de chestii despre locul in care au crescut: singura localitate din lume unde se face lemn de copier, orasul cu cea mai lunga faleza la Dunare, localitatea in care s-a inregistrat cea mai mica temperatura din istoria Romaniei s.a.

  Eu le spun tuturor ca am plecat de acasa la 15 ani de frica locului in care am crescut pana atunci, de frica faptului ca voi ramane autista toata viata, de uratul oamenilor si de uratenia lor, din lipsa vreunei persoane cu tenisi in picioare si unghiile naturale.

  Poate sunt mutanta, insa nu mi-e dor de casa. Deloc.

Tags: , ,

3 Responses to "Dor de casa"

nici eu nu mă tare mândresc cu locul în care am copilărit, însă mă întorc. o dată, de două ori pe an. chiar dacă am vândut demult apartamentul de acolo. nu ştiu.. îmi place mereu să mă întorc.. o fi apa de acolo.

Acasă e unde te simţi bine, nu unde te-ai născut, aşa că nu ai de ce să te numeşti mutant. Eu nu cred în ataşamentul de glia natală, aşa fără motiv, by default. Pentru mine acasă e la Cluj deja de mulţi ani pentru că acasă-acasă nu pot face mai nimic din lucrurile care îmi dau sentimentul definitoriu pentru “acasă”, aşa că nu îmi poate fi dor de acel acasă.

Sa stii ca tot ce a insemnat vreodata acasa pentru mine e tot aici, chiar daca e putin si e nesigur. Aveam o mica dilema din cauza ca in liceu mi-era tare dor, insa probabil ca eram inca necoapta.

Leave a Reply

pe Caprarii

Cele mai noi

Calendar

June 2010
M T W T F S S
« May   Jul »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Blog Stats

  • 4,658 hits
