Cu Cirese la Urechi

Archive for May 5th, 2010

In timp ce ma intorceam de la munca luni dupa amiaza, mi-a fost propusa ideea participarii la o conferinta. Tema discutata (branding), si faptul ca era gratis, au fost de ajuns sa ma convinga sa particip si eu. Locatia: Casa de Cultura a Studentilor(CCS), Cluj.

M-am indreptat catre punctul de intalnire cu fetele,  apoi am purces catre CCS. Conferinta, am aflat la fata locului, era organizata de catre ASM( Asociatia Studentilor la Marketing). Obisnuita fiind cu lipsa de organizare la absolut orice eveniment pus la cale de studenti, nu m-a mirat faptul ca panourile sponsorilor nu erau asezate, organizatorii topaiau de colo-colo si inca se testa retroproiectorul, care oricum nu era necesar in prezentarea ce urma a fi facuta. In sala eram aproximativ cinci persoane de la Comunicare si Relatii Publice si restul pana la maxim treizeci de participanti erau probabil de la marketing. Noi, CRP-istii nu am fost mentionati de catre organizatori in randul oamenilor de comunicare.

Conferinta “Branding de produs vs branding personal” (??) tinuta de David Turcu, doctorand in marketing si probabil seminarist la FSEGA, sectia marketing, incepe pana la urma. Incepe cu o intrebare in gandul meu: De ce pui in contradictie doua actiuni care nu au nimic de a face una cu alta, in afara cuvantului “branding”?

Ni se vorbeste despre branding de produs. Ni se enumera pasii care trebuie parcursi pana la a stabili locul produsului pe piata, ni se enumera beneficiile care trebuie identificate inainte de a contura personalitatea bunului respectiv. Atmosfera era ca la un seminar, motiv pentru care prietena mea a si inceput sa-si ia notite.

Trecem la branding personal, moment in care am ramas stupefiata: Pentru domnul doctorand, brandul personal nu era nimic mai mult decat personalitatea fiecaruia. Dumnealui explica faptul ca felul in care noi ne prezentam in fata prietenilor nostri si proportionalitatea intre ceea ce vrem sa parem si ceea ce inteleg cei carora ne adresam, trebuie sa fie una care sa ne multumeasca pe fiecare. Limbajul imi apartine. Domnul profesor a motivat lipsa limbajului tehnic prin faptul ca nu vrea sa ne ingreuneze intelegerea.

Omul nu avea habar ce inseamna brand personal; nu a rostit la aceasta tema cuvinte precum blogging, imagine personala, discurs public, persoana publica etc. Cu toate astea, colegii nostri de la Stiinte Economice erau in extaz. A inceput o dezbatere pe tema: Cum sa devi un om mai bun? Pentru ca domnul profesor le-a ridicat valul de pe ochi si a dat o noua nuanta notiunii de personalitate.

Discutia ma gonea acasa, dar am avut rabdare sa mai stau cateva minute, ca sa ma minunez, si sa am material pentru post.

Sa mai specific si faptul ca nu a reusit sa raspunda coerent intrebarii din public: Care e diferenta intre personalitate si brand personal? Sau ca nu a stiut cuvantul salvator in cazul intrebarii: Cum ne dam seama daca ceea ce vrem noi sa transmitem publicului este acelasi lucru cu ceea ce receptioneaza acesta? La intrebarea asta, Pisi sufla: FEEDBACK!!!

Am tras si o concluzie pozitiva in urma experientei: Bine ca termin Comunicare si Relatii Publice si nu marketing.

pe Caprarii

Cele mai noi

Calendar

May 2010
M T W T F S S
« Apr   Jun »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Blog Stats

  • 4,705 hits